Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.06.2020 10:40 - на Същностните скверни
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 1994 Коментари: 13 Гласове:
16

Последна промяна: 09.06.2020 23:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Човек продал душрвнлст, дар от Бога,
срещу дарът за безумни творчества,
чуван* продукт на Мрака от чертога,
посветен си да скверниш с порочества.

С илюзорна форма на човечност,
имитиращ творческа душевност,
с подражана по шаблон словеснлст,
чрез мимикрия в душевна същност,
с духовните емоции се храниш,
измамно живи, забавни в блудства,
в смут и грях чрез егото ни правиш,
посветили се на низши чувства,
---
Имам нужда да се радвам,
в синева под Слънце и звезди,
без сянката ти киселинна,
и фойерверки с твойто его.

Имам нужда да размислям,
за Твореца, следващ мъдростта,
без да причаш проповедно,
сквернословия на пошлостта. 

Имам нужда да се смея,
и адекватно  се шегувам,
без просташки да посмееш,
да ме виниш за луд и глупав. 

Имам нужда да тъгувам,
без да жалиш мойте мисли,
имам нужда да поплача,
без да ми скверниш сълзите,.

Имам право да го правя,
в мойта доба пред приятел,
и без твоето воайорство,
и злорадо любопитство.
---
Ако ли не..., ще те обърна,
с лик в мълчано огледало,
страдащо те с мойта болка,
с непростимата ти участ.

Тъкмо аз ще съм се вгледал,
в своята си равносметка,
огрян от споделено Слънце,
нужно ми за ден усмихнат.

* чувам - означава също и отглеждам,  грижа се за. 

image


-------
   Написах си така стихотворно, защото използвах прекалено много думи, и в постинги, и в коментари, без потвърдено разбиране, даже и от приятели. Само си припомням, че излишното "н" в заглавието, ми е от значение... :-))) 

   А аз си се вглеждам в други разни огледала. Поздравявам с Justin Timberlake - Mirrors
   А Същностното от огледалото му, пак поздравявам с I"m a Loser Baby, so Why Don"t You Kill Me? :-))


-------

   "Влезте свободно, и по собствена воля!" („Дракула“ на Брам Стокър)
   Разменяйки си фрази на Шекспир с Вал (valben), бързо намерих търсеното в една книга, в която Шекспир съпреживява в нашето съвремие. И от там пак се подсетих и за горната фраза!
   Това са ритуални думи, и то от дълбока древност, и често цитирани. С тях домакина кани госта в дома си, даже и да му е враг. Спрямо древният морал и етика, която се спазва от хилядолетия, домакина предлага гостоприемството си но и гарантира за сигурността на гости си. И обратното госта е длъжен да почита домакина, семейството му и останалите поканени в дома му, както и самият дом!
   Досещате ли се какво се е случвало с този който не е зачитал този, но и много други, еднакви както и за хората, така и за боговете параграфи на моралният кодекс? Ще подсетя за да не се чудите! Просто са считани за хора изгубили честта си и не са желани никое общество повече.
   А питате ли се... Какво се случва с нас, убедени от учебниците че сме върха на цивилизацията?
   А досещате ли се от кога живеем така, и с това самочувствие? Попитайте поне старите, ако са до вас и ги почитате, и ако не са зомбирани от телевизора ви вече!
   :-)))) Усмихвам се защото май ще е трудно, защото май сме си изгубили и собствените спомени. Останали са само страхът и примирението и убеждението че някой друг ни е виновен, и неосъзнатата ни все още душевна самота. Не се компенсира нито със забавления, нито с всички угоди на егото ни!
   А досещате ли се, каква е връзката на тези мои мисли със стихоплетството ми, а и с blog. bg ? :-()






Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mihala - Здравей,
06.06.2020 10:55
Мълчана вода ще пиеш.Поздрав.Тогава болката не може да премине.Изливай това,
което ти тежи.Успешен ден
цитирай
2. mihala - Здравей,
06.06.2020 10:57
Ти ли ми изтри коментара Някой постави след мен минус, а аз плюс.Изливай болката та да олеква.
цитирай
3. lexparsy - Здравей Михала,
06.06.2020 11:20
mihala написа:
Мълчана вода ще пиеш.Поздрав.Тогава болката не може да премине.Изливай това,
което ти тежи.Успешен ден

   Аз мълчана вода редовно си пия, ту на големи ту, на малки глътки:-))
   Моля се, алегорията ми в първо лице, да бъде правилно разбрана, като съпричастен изказ и на много споделено пишещи. Вгледай се в скромната ми поанта! :-)
   Поздрави и от мене и слънчев уикенд да имаш.
цитирай
4. lexparsy - :-))
06.06.2020 11:38
mihala написа:
Ти ли ми изтри коментара Някой постави след мен минус, а аз плюс.Изливай болката та да олеква.

   От година постоянно съм извън регистрация минута след като съм се логнал. А напоследък някои трие и моите коментари при приятели, и чуждите в постингите ми... Явно някои демони възприемат мене като такъв, в техният си свят на сенки... :-)))
   А минуса е на Апостолофф разбира се! След малко ще се отчетат и "морските песни" :-)))
   А на мене май пръстите са ми много да си спомня за три години кога съм слагал минус на някой. Ами просто защото не чета постинги и хора, с които няма полза да споделям мисли.
   Мисли позитивно приятелко!

П. Моля ако нечии добронамерени коментари изчезват, да ме информира на лични. Както и ако получава анонимни коментари с името ми. (слагам три интервала отпред)
цитирай
5. missana - Отличен завършек, Лекс!:
06.06.2020 19:26
"Тъкмо аз ще съм се вгледал,
в своята си равносметка,
огрян от споделено Слънце,
нужно ми за ден усмихнат."

Дни-слънца - от такива се нуждаем в "своите си равносметки"
цитирай
6. анонимен - Радваме че се вгледа завършека ми Младен
06.06.2020 20:24
missana написа:
Отличен завършек, Лекс!:
"Тъкмо аз ще съм се вгледал,
в своята си равносметка,
огрян от споделено Слънце,
нужно ми за ден усмихнат."
Дни-слънца - от такива се нуждаем в "своите си равносметки"


Благодаря Младен че се вгледа в слънчевата ми равносметка!
Всъщност това ми беше и поантата, но след огледалното самонаказание на въпросните всъщностни злонамерности... :-)))
Но като гледам пак са се намъкнали и в последния ти стих, и дано не попречат и на твоите слънчеви размисли.
А аз пак настоятелно препоръчвам на всички, да си изкараме огледалата на Слънце, и то да равносметне, кои образи са за градината ни, и кои за контейнера..., преди да поканим на гости и приятели :-))
Много ти благодаря, че мога да споделям с тебе приятелю!
цитирай
7. lexparsy - Добавих си още редове,
07.06.2020 09:00
в началото и на двете ми стихоплетни изразности, за повече смисъл на софтуера им, и специално за "морските песни", който искал да чете за слънце небе и звезди, защото и там да си се тъмнее киселинно...! :-)))
цитирай
8. valeska - ...
07.06.2020 12:45
"Имам нужда да тъгувам,
без да жалиш мойте мисли,
имам нужда да поплача,
без да ми скверниш сълзите,. "
Тъгата е най-човешкото преживяване, с което съдбата е дарила човека. Но малцина се срещат с истинската Тъга, която ги приема като дълго чакани гости. След всяко гостуване човек се завръща озарен, изпълнен с мъдрост.
цитирай
9. inel379 - Искрено и емоционално споделяне в стихове!
07.06.2020 14:22
Ценностите, в които вярваме и трайно обичаме,
понякога свенливо ни напомнят,
че се нуждаят от очуване, а не от вричане.
Че всеки търси място, където да се връща
и с всеотдайна нежност душата му обгръща.
Нуждаем се от обич и разбиране
не просто от словесно констатиране.
С емоциите и разума човешки
тъчем чергата на живота си -
красива и изпъстрена с грешки.
И учим се от началото до края /надявам се/,
осмисляйки се като хора на духа.

Огрян от споделено Слънце винаги бъди!
Поздрави сърдечни!
цитирай
10. lexparsy - https://youtube.com/watch?v=63e5EKSYIdk
07.06.2020 15:55
valeska написа:
"Имам нужда да тъгувам,
без да жалиш мойте мисли,
имам нужда да поплача,
без да ми скверниш сълзите,. "
Тъгата е най-човешкото преживяване, с което съдбата е дарила човека. Но малцина се срещат с истинската Тъга, която ги приема като дълго чакани гости. След всяко гостуване човек се завръща озарен, изпълнен с мъдрост.

   Очарован съм от това хубаво тълкувание Вале Наистина, ако радостта е апогея на една човешка емоция или житейско преживяване, то тя винаги е последвана от катарзиса на тъгата, през чийто портал трябва смело да се гмурнем, за да следваме своя път към нови радости и красоти...
   А тези които са жадни само за радост и щастие и забавление, явно ги крадат от другите, и обикновено най-близките до тях, или мародерски от най-слабите, или безнаказано вампирски, както хейтърите този блог, но и въобще специалния ми живот. Но всички се чудим... С чия благословия го правят !?
   Пак ти благодаря Вале за хубавите размисли.
   Нека си пожелаем да следваме своя естествен ритъм на живота си, но и да извиваме правото си на това!

П. Поздравявам с Dire Straits Why Worry. Кефи ме находката която е и с акорди за китара... :-))
цитирай
11. lexparsy - Искрен и емоционално мъдър е и твоя коментар Инел
07.06.2020 18:40
inel379 написа:
Искрено и емоционално споделяне в стихове!
Ценностите, в които вярваме и трайно обичаме,
понякога свенливо ни напомнят,
че се нуждаят от очуване, а не от вричане.
Че всеки търси място, където да се връща
и с всеотдайна нежност душата му обгръща.
Нуждаем се от обич и разбиране
не просто от словесно констатиране.
С емоциите и разума човешки
тъчем чергата на живота си -
красива и изпъстрена с грешки.
И учим се от началото до края /надявам се/,
осмисляйки се като хора на духа.

Огрян от споделено Слънце винаги бъди!
Поздрави сърдечни!

   Точно когато сме искрени и смело се споделяме, емоциите ни намират и вдъхновение и правилните думи... Аз винаги се оправдавам, че се уча за да си водя по-кратки записки чрез стихотворни позиви, но това е условието добрите поети да правят и красива поезия.
   Тези ми редове бяха предизвикани от безпомощните призиви към приятели, да не допускат в постингите си, даже за осмиване и забавление, така настоятелните (а може би и платени) хейтъри, които опорочават, оскверняват, но и гонят приятелите им, така желаещи да ги споделят. Но вживял се в емоциите излезе това..., че даже и още ми се дописва... :-))))
   Дописвам ми се, и и за нашата виновност, за преиначените ни морал и прилежащата му елементарна етика, за превръщането на свободите ни в ДемоноКратична свободия... и.. т. н. . :-))
   Четейки в този блог прекрасна, но понякога песимистична поезия, си наложих да търся поне малко оптимизъм и усмивки в поантата на изказа си... И затова този път беше толкова дълго, за да я докарам до там... :-)))
   Така ми се иска повече хора, и по-смело да се споделят, защото вътрешните ни терзания убиват и духовността ни!
   И на тебе пожелавам да бъдеш душевно огряна и даже звездно споделена! :-)

П. Рекох, и го сторих, и си дописах малко... :-)))
цитирай
12. tonsun - Имам нужда да заживея не само с ...
14.06.2020 16:08
Имам нужда да заживея
не само с отговорности, но и с правата си...
Имам нужда да се обичам
без да обяснявам някому душата си...
цитирай
13. lexparsy - Точно за това право говорим Томсън
14.06.2020 18:28
tonsun написа:
Имам нужда да заживея
не само с отговорности, но и с правата си...
Имам нужда да се обичам
без да обяснявам някому душата си...

Защото я докарахме дотам че свободията позволява на всеки да влезе с лошо отношение в дома ти, Но даже и да претендира че има право да обижда гостите ти. А това познатите ни общества в цялата история на света никога не е било безнаказано камо ли толерирано както от модераторите и създателите на блога!
А най-лошото е че всички сме се превърнали в търпящи и страхлиеи овце!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1359617
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7372