Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2009 22:09 - Изборни заблуди
Автор: raylight Категория: Политика   
Прочетен: 8495 Коментари: 8 Гласове:
5



ИЗБОРНИ ЗАБЛУДИ

 

За тези, които все още се колебаят дали, как и за кого да гласуват, ето няколко капана на мисълта, които да избягнат:

 

1.     Като им гласувам им легитимирам държавата.

Заб. Държавата се легитимира по силата на обществения договор, който гражданите спазват, ако не обявят гражданско неподчинение. С други думи – спазването на законите е легитимацията на властта. Щом не сте предизвикали революция, вие легитимирате държавата СИ.

2.     Като не гласувам, аз ги наказвам.

Заб. Когато не гласувате, вие по никакъв начин не накривявате калпака на политиците. По – скоро облагодетелствате тези от тях, които имат фанатично твърд електорат, т.е не са демократични или свободни (хората гласуват принудено или от ирационални мотиви). Вашето отсъствие от гласуването легитимира антидемократичните сили и подрива устоите на републиката, свободата и демокрацията.

3.     Като гласувам с невалидна бюлетина, ги наказвам.

Заб. Вашето гласуване с невалидна бюлетина не се брои по никакъв начин от нашата изборна система, защото тя разпределя само валидни гласове. Никой няма да получи по – малко или повече места в парламента от това – инвалидното гласуване е равно на негласуване. Ако смятате, че политиците ще се трогнат от многото невалидни бюлетини, то вие се лъжете. Те се трогват само от проява на воля, като действителното гласуване, обществения натиск и протестите. Не разчитайте на тяхната доблест – и най – добрият политик ще се разхайти, ако е безконтролен.

4.     Нямам избор за кого да гласувам (всички са маскари)

Заб. Твърдението „Всички са маскари” би включило и твърдящия го, а всички знаем, че на маскарите не можем да вярваме, нали? Политиците са представителна извадка на народа, следователно няма как съществено да се различават от неговия морал.

5.     Аз гласувах за тези, но не съм виновен, че са такива хаймани.

Заб.Народът ги допуска или сваля от власт, следователно той носи отговорност за тях. Всеки носи отговорност за избора си!

6.     Няма значение какви изборни програми предлагат партиите, аз ще гласувам за най – симпатичния.

Заб. Последствията от такъв избор са, че биват избирани само най – симпатичните, а не най – способните, в следствие на което имаме моден салон вместо правителство и народ, който яде пасти, вместо хляб, от което получава диабет, вместо засищане.

7.     Изгодна сделка е да продам гласа си.

Партиите, които предлагат пари, не могат да предложат нищо друго. Няма да ви помогнат да си намерите работа или да получавате социални помощи. Смятате ли, че еднократното заплащане е повече от заплатата ви за четири години?

8.     Няма смисъл да гласувам за партии с малък прогнозиран процент.

За партии не се гласува, защото имат голям процент, те имат голям процент, защото се гласува за тях. Няма смисъл от вот, който не изразява волята на избирателя (ако не е заради изборната програма), все едно да гласува против себе си.

9.     Гласувам против партията, защото не е покрила моите изисквания.

Заб. Вашите изисквания могат да бъдат за 0% данъци и огромни социални помощи едновременно – нещо, което никоя партия не е покрила. По – добре е да гласувате за партия, която е покрила максимално добре предизборната си програма след изборите.

10.                        Най – добре е да се гласува за нови хора и партии, неопетнени от политиката.

Заб. Нови партии и хора – нима бихте дали най – тежката работа във фирмата на човек, който никога не я е работил? Човек, когото не познавате, който не се е доказал? Нови хора ли е по – добре, или доказани? Нови партии, или да има постоянен брой партии, всяка с историята си, всяка предсказуема и стабилна? Чудеса ли искате, или работа от партията, защото чудесата са 1 на милион, а работата е всеки ден?

Заключение:

Призовавам всички хора да гласуват рационално, не прибързано или от всякакви емоционални мотиви. Изборът, който правите е за четири години напред. Всичко може да се случи за четири години. Най – важното нещо в живота ви може да се случи вследствие на този избор. Пожелавам ви успех!



Тагове:   демокрация,   общество,


Гласувай:
5



1. maistora - Една малка корекция
05.07.2009 00:03
Пишеш, че изборната система разпределя само валидни гласове. Това просто не е така.Част от действителните гласове също не се разпределя правилно, а се краде. Забравяш, че привържениците на малки политически формации са лишени от правото да бъдат избиратели и ВАЛИДНИТЕ им гласов ще отидат при БСП и политическите им слуги.
Това престъпление против демокрацията доскоро заплашваше и привържениците на стари "сини" партии.
цитирай
2. marystaneva - maistora, и това е заблуда!
05.07.2009 01:54
"Никакво значение няма. Българската избирателна система е такава, че не се преразпределят гласове. В света има избирателни системи, които разпределят гласове, но в България не е така. Това малко хора го знаят и непрекъснато се спекулира. Гласовете за партии, които не са прескочили 4-процентната бариера, независимо колко са на брой, не играят никаква роля и се пращат директно в кошчето на историята." - проф. Михаил Константинов, ЦИК
http://razkritia.com/%D0%BA%D0%B0%D0%BA-31-%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%B0-%D0%B8%D0%B7%D0%B1%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%82-240-%D0%B4%D0%B5%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8/#comments

Законът неотдавна беше променен и сега това е положението. Трябва да гласуваме, но е добре хубаво да си помислим за кого. Идеални политици няма, както няма и идеални хора. Слагаш "на кантара" и доброто и лошото и гледаш кое ще натежи.
цитирай
3. tili - Нещо като
05.07.2009 01:59
брак по сметка! Правете си я добре!
цитирай
4. анонимен - Начинът:
05.07.2009 15:15
1. Задължителна подмяна на всички граждански документи за самоличност с биометрични (не ги знам сега тия дето ще се правят), но е строго задължително документите да имат чип, магнитна лента и т.н. съдържащи информация за техния притежател.
2. Общонационално преброяване и актуализиране на информацията "кой жив, кой умрял" в базата данни на МВР.
3. Намаляване на изборните секции, сега мисля че са 11хил, нека да бъдат 11 пъти по-малко, т.е. 1000. Това предполага по-далечно пътуване до секцията, но след като ставаме свидетели на усилено пътуване и в момента, то значи няма да има проблеми, ако това се въведе.
4. Закупуване на тъчскрийн екрани и устройства за разпознаване на пръстови отпечатъци за всичките 1000 секции.
5. Разработване на софтуер, който да гарантира:
- 98% надежност на отчитането (ще има хакерски атаки, но предполагам, че влиянието от тях ще бъде в пъти по-ниско от манипулациите които сега се осъществяват)
- сравняване на пръстовия отпечатък на гласуващия с отчетения такъв от личната карта, както и проверка в централната база данни на МВР дали лицето има право на вот. Ако всичко е ОК - допускане до гласуване, ако не - информиране на полицията за причините за отказ, както и изпратена информация за недопуснатото лице (това гарантира че само притежателят й гласува, а не е предотстъпена на друго лице, по този начин няма да има нужда и от комисия, която да отчита кой гласувал и дали има това право, комисия която лесно може да бъде подведена с обикновена фалшифицирана лична карта, или комисия, която сама по себе си е корумпирана - слушах днешните новини: в Турция нашето консулство се е "погрижило" във всяка секция да има поне един турчоляк, който да може да пише на български /какво ли гарантира това/, на някои секции са изпратени наблюдатели от посолството, а в други - представители на Коалиция за България /това е, какви ли машинации ще стават там все още не е ясно, но е факт, че щом в Бг може, с фалшиво удостоверение за гласуване на друго място, да се гласува лесно, какво ли остава за представянето на такова, пред комисия невдяваща грам български, и която не е наблюдавана от официални лица/)
- софтуерът да гарантира еднократното гласуване из всяка точка на света. Т.е. той да е свързан с освременената база данни от преброяването на МВР и при подаване на глас чрез дадена точка за гласуване, то след това автоматично да се блокира правото за повторно гласуване. А също при желание за такова, софтуерът автоматично да добавя данните на желаещия за повторно гласуване към база данни, по-която да се завеждат съдебни дела.
- както писах по-горе - софтуеъра да предоставя възможност за гласуване от всяка точка свързана с централната система. Тази идея не е непосилна - замислете се: когато теглите пари от даден банкомат дали предварително сте получили някакво удостоверение със защита по-елементарна от билетчето за градски транспорт от вашата банка?
6. При доказано желание за повторно гласуване, 40 дневен затвор без право на обжалване или разни глоби. При повторено подобно провинение по време на следващи избори - доживотно лишаване от право на глас и по-строг и дълъг престой в затвора.

Колко ще струва - за да се избегнат манипулации от полицията най-добре разработването на подобен софтуер да се възложи на западна утвърдена фирма за изграждане на подобен софтуер и система. Не съм запознат колко ще струва, но едва ли ще мине над 1млн. лв.
Закупуването на 1000 тъчскрийн екрани придружени с четци на пръстови отпечатъци да излиза макс по 1100 - 1200лв на бройка. То сега лаптопи с множество други възможности, разполагащи и с четец за пръстови отпечатъци, се търгуват за по 900лв., т.е. едно просто устройство за разпознаване на пръстов отпечатък да струва максимум по 200-300лв., а един екран с тъч-скрийн и не особено голям размер на диагонала - може би към 600лв. Така за тези 1000 секции сумата да излиза още 1млн.
Така до тук сумата е 2млн.
Но това предполага и неразпечатване на n- млн. броя бюлетини и т.н. за следващите избори и т.н., както и заплати за (корумпирани) преброители.

Т.е. ако има желание лесно може да се премине на изцяло компютъризиран процес, сигурността на който може да се възложи на чуждестранната фирма разработчик.
цитирай
5. raylight - До Майстора
05.07.2009 23:06
да, изборната бариера не е демократична, колкото е по - висока, толкова по - малко е демократична. Аз лично съм на мнение, че границата трябва да е за един депутат, т.е. 20 000 гласа, а не 120-160 000, както е сега
цитирай
6. maistora - marystaneva Проблема е точно в избирателната система!
06.07.2009 14:08
Тя позволява изопачаване на избирателният вот.
Това става и защото позволява изборен туризъм, и различна тежест на равноправни гласове, и изборна търговия в полза на олигарси, и разбира се отнемането на избирателните права на малките политически формации.
Целта на изборите е да отрази волята на гражданите, подали действителни гласове.
СЛЕД ТОВА ИДВА ВРЕМЕТО НА ПОЛИТИЦИТЕ.
цитирай
7. damnation - :) е, надявам се че съм ги пропуснал ...
06.07.2009 18:14
:) е, надявам се че съм ги пропуснал заблудите и не съм станал част от тях
цитирай
8. marystaneva - Благодаря на гласувалите!
07.07.2009 08:32
tili,
Разбира се, че е "брак по сметка"! И трябва добре да си отваряме очите!
maistora,
Народът направи своя избор. Аз - също. Благодаря на всички, които гласуваха и успяха с гласовете си да неутрализират купения вот. Надявам се, че през следващите четири години не само избирателния, а и доста други закони ще бъдат променени по такъв начин, че да станат по-справедливи.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: raylight
Категория: Технологии
Прочетен: 3234321
Постинги: 365
Коментари: 2485
Гласове: 11853
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031