Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2014 08:16 - Панаир на суетата
Автор: ramone Категория: Изкуство   
Прочетен: 7364 Коментари: 27 Гласове:
30

Последна промяна: 12.01.2014 09:18

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Вчера, по повод бомбардировките над София, един приятел пуснал тема.

И понеже се сетих за нещо прочетено преди време, дето силно ме впечатли тогава и викам, чакай да го пусна там – по темата е, хубаво е, размислящо, не е просташки приповдигнато, не е в стил „айде наште, да го духат ваште”.

Оказа се, че пак нещо не съм разбрал. Не било въпрос за бомбардировките. За обичайните дребнавости било.

Та, каламбурим се отдолу в коментарите под темата - иронийка малко, сарказъмче тук-таме за цвет, току се отрони като уригня по едно „слава на героите”, по едно нелепо „поклон пред жертвите” или некоя вселенска мъдрост от сорта на “нема по-лошо от войната”, бе весело шумим, дет се вика.
Попретупахме тържествената част, а после нетърпеливо - да си дойдем на думата - на фундаменталния въпрос „Кой боядиса чугунения Альоша зелен и що дирят американските летци в Лозенец?”
То това било идеята на целата тупурдия. А, аз пак не съм разбрал.


Ей го предатора – имало ли било, пита иронични той, на Трафалгар паметник на папуасите изяли Кук.
Ти, приятелю, знаеш ли защо са го изяли? Не щото били гладни, а защото се възхищавали от него. Папуасите не ядяли всекиго, а само тези, които харесвали. С една дума – изяли го от любов. Любов необяснима! (помниш ли отде е това?) Дивашка им работа. Една песен на Висоцки има на тая тема – вервам си я слушал.

А на Трафалгар по едно време бяха стоварили едни огромни дънери-некъв екоподтекст беше, не помня вече. И преди да си ме попитал „А, има ли там паметник на...”, ще побързам да ти отговоря – нема.

Като тръгнеш от Трафалгар, надолу има монумент на загиналите в Първата световна, по нататък пред Военното министерство има на Монтгомери и ей те на Уестминстър, където има статуя на Чърчил. Паметник на Гьоринг нема. И на Наполеон Бонапарт нема.

Но има на Шерлок Холмс, който не е съществувал.

А в Единбург има на Уилям Уолъс, когото пък, май никой не е виждал, защото единственото сведение за него се съдържа в една поема на Слепия Хари.


Ей го и онзи борец за социална справедливост - он па, преля от оригиналност – паметник на Сюлейман паша. Той, допреди половин година с пяна на устата като лъв ревеше „На оружие, братя!”, ма оттогава е млъкнАл като гъз. Т.е. не е млъкнал – пуезийка пописва, разказчета, едно друго. Етапа на борбата за социална справедливост приключи с пълна победа на прогресивните сили, а сега сме на етапа „ограмотяване на масите”.


Ей го и блоговия идиот е тука – и той допъплил отнекъде, бърза да си каже за „самоковската пръчка”. И тя нещо била бомбардирала доколкото схванах. Иначе и той е за... кое беше там... или против требваше... бе, нема значение... бройте ме там от вас. Важно е джумбуш да има.
Вчера ми казаха за една баба, дето я питали за бежанците от Сирия: „Е, що така правиме, ма бабо, нали българите сме гостоприемни?”
„Гостоприемни сме, баби – дипломатично отговорила бабата – ма, само за наши хора!”
Е, те тая баба сме ние.

 

Разгледах нататък из блога – други любопитности. Наредили сме се „като баби на опашката за вечност”, както казваше в друго стихотворение гореспоменатия Висоцки. Навремето, дълго се чудих какво означава тая метафора, а баща ми, който беше обикновен шофьор с основно образование, я хвана веднага и ми я каза (thanks dad!).

 

Един самовлюбен паун наднича в паничката на белобрадия дядо, дарил събраното от просия на Църквата. Глупостта било това. Че да не харчи твои пари човека, бе? Негови са си – да ги дарява на който иска. Неуморния паун обаче не спира дотук – хванал се, да изчисли дневната надница на дядото. Усещам накъде отива работата – следващия пост ще е със заглавие „Дядо Добри и данъчните.”

„А, ти дядо Добри, попълнил ли си данъчна декларация, а?”

А, после ще сезира данъчните и они, квито са чевръсти напоследък ше земат верно да му спретнат една проверка.

Но целата работа е прозрачна като тензух. А под тензуха прозира „Вижте ме мене - вижте ме как не ми пука ни от Дявола, ни от Господа! Вижте ме как съм направил главата си на бомба, а кожата на тъпан, па съм излязъл на борба със стихиите! А вие бе – можете ли го това?” (Не само че не го можеме, ми и не искаме да го можеме)

 

А по надолу – друг забележителен пост - одушевеният кич, ни е поканил на разходка из ... некъде по света, забрих вече къде. Кво е, що е, инфо нема. „Нема – вика кичът – да пиша, щото... щото... щото” (Щото не можеш, затва нема да пишеш). Иначе снимки – бол.

И, най-отгоре се е изтъпанило то – the кич itself, с хайванчето си – демек и аз бех там...  АЗ... майната и на катедралата – мене, МЕНЕ ме вижте! Суета сует.

 

Следват неколко скучни поста в жанра „кой ми краде постовете и що админите не зимат мерки” и „що ме трийнахте, бе гниди ньедни”. Гаче ние тука твориме некви шедьоври на литературата или правиме некви фундаментални научни открития, дето ще обърнат хода на историята. Смех.

 

            У целия тоя битпазар некой липсва.

Е, как кой? Ми Гинка много ясно.

Но това е затишие пред буря – отнякъде, тя се закани, че подготвяла професионална (професионална!!!) фотосесия.

Тъй че, тръпнем в очакване на хита на сезона – Гинка по калцуни и престилка, вари боб с рагу. Зад камерата – Хелмут Нютон. А догодина – в календара на Пирели.

 

            (Ма ние искаме Моника Белучи! Нема Моника Белучи за вас. Аре от нас да мине – е ви Моника Йосифова.)

 

И за десерт – професора.

Професора е свел до знанието на личния състав новите опорни точки по отношение на исляма в според Щита и  Меча на Православието – другаря Владимир Владимирович Путин. Не се чудете – най-верните навремето другари, сръчно врътнаха гъзо и днес са най-православните православни. Утре, ако требва ше станат най-правоверните правоверни...

...а, тук стоеше продължението, но го изтрих. Написал другаря професор, моля ви се похвално слово за другаря Николае Чаушеску-този последователен борец за чистотата на комунистическите идеали. Представяте ли си? Но стига...

Все пак, професора е възрастен човек, не е хубаво некакси. Не, че шеше да го прочете, ама знае ли човек.

 

Ей го. Тази сутрин първа е възседната от православния фундаменталист. Той от кои другари е бил навремето не го знам, но днес е най-усърдната йерихонска тръба на Меча на православието. Щото и он като господаря си, разбира православието като меч. А прошката бе, другарю, а любовта към ближния? Кво стана с тях? Или комунистическата реформация ги изхвърли от православието като непотребни.

Гостоприемни сме, баби, ма само за наши хора! – се чува брадато от върха на първа.

 

Enough!

 

...

Искрено се извинявам, ако некой се е почувствал обиден - не е била това целта. Сори, но аз така ги виждам нещата.

Ма не ми обръщайте внимание, вие сте си окей, карайте си я как си знаете.

Оставете ме мене. Аз съм man of the moon.





Гласувай:
32



1. theeconomist - Да беше писал
12.01.2014 10:26
приятел в квички ли, или едно "приятелче", или едно "другарче"....
цитирай
2. milady - ramonee ,FRend ,master of surrealizmm !!
12.01.2014 10:36
ако ..ре4е Рум/ка .да та про4ете...
баяя ша я заболи Оф4ата глави4ка..
амаа ,ти дерзайй..
колкото пове4е ,толкоззз ..по по най най ;P
цитирай
3. ramone - ...
12.01.2014 11:02
theeconomist написа:
приятел в квички ли, или едно "приятелче", или едно "другарче"....

Ако требваше да почвам с кавичките и на бореца за социална справедливост требваше да сложа, и на пауна, и на професора, и на щита и меча, и на православния другар...
Сички сме (в) кавички, приятелю.
нека си стои така
цитирай
4. tanya7713 - "Когато критикуваш, крит...
12.01.2014 11:13
"Когато критикуваш, критикувай мнението, а не автора му."
Леонардо Давинчи

Не е ли по-добре да изкажеш мнение, вместо да критикуваш или упрекваш?
цитирай
5. ramone - ...
12.01.2014 11:50
tanya7713 написа:
"Когато критикуваш, критикувай мнението, а не автора му."
Леонардо Давинчи

Не е ли по-добре да изкажеш мнение, вместо да критикуваш или упрекваш?

Ма ти верно ли не разбра какво ми е мнението?
цитирай
6. tanya7713 - Не. Не го разбрах. Бих го разбрала ...
12.01.2014 12:12
Не.Не го разбрах. Бих го разбрала ако е изразено под въпросните постове и има комуникация с авторите им. Така поставено мнението Ви е като злословене зад гърба на човек.
цитирай
7. theeconomist - ramone, много са
12.01.2014 12:20
в будна кома, ма карай да върви.....
цитирай
8. susona - .
12.01.2014 14:19
tanya7713 написа:
"Когато критикуваш, критикувай мнението, а не автора му."
Леонардо Давинчи

Не е ли по-добре да изкажеш мнение, вместо да критикуваш или упрекваш?


тва цялото барабар с да Винчи не е на място
ма се пак е ценен принос за паноптикума на панаира
цитирай
9. tanya7713 - Доста високо самочувствие - сиг...
12.01.2014 14:26
Доста високо самочувствие - сигурен ли сте, че имате всички "правомощия"за да определяте кое е уместно и кое не?
цитирай
10. susona - :D
12.01.2014 14:39
tanya7713 написа:
Доста високо самочувствие - сигурен ли сте, че имате всички "правомощия"за да определяте кое е уместно и кое не?


не съм сигуреН ъф корс
къде се дават "правомощията"?
и има ли такси или е фри?
цитирай
11. vishnichka - Прекрасна и изчерпателна публикация! А кой е Шерлок Холмс?
12.01.2014 14:41
Аз съм спец по нелепи коментари и обещавам все така да не разочаровам никой в блога на приятелчето ... аполитична съм, но пиша там редовно и от сърце!
Поздрави!:)))
цитирай
12. tanya7713 - Вие знаете. Аз не си позволявам да ...
12.01.2014 14:58
Вие знаете. Аз не си позволявам да правя квалификации,нито да определям нечий коментар или пост като уместен или не. Така че не съм информирана.
цитирай
13. susona - полека лека затворихме кръга
12.01.2014 15:10

"Така поставено мнението Ви е като злословене зад гърба на човек."

tanya7713 написа:
Доста високо самочувствие - сигурен ли сте, че имате всички "правомощия"за да определяте кое е уместно и кое не?


тва ако не са квалификации и определяне на кое и кой какво е
то трябва да е нов вид на толерантност
е еднопосочна, ма кой го брои
и да допълня, че оспамихме готиния постинг
прочетете внимателно и бавно отново
от заглавието до последната буква на постинга
струва си...
цитирай
14. tanya7713 - Явно "пишем" на разл...
12.01.2014 15:26
Явно "пишем" на различни езици. Безмислено е.
цитирай
15. analyst - Моите аплодисменти за статията!
12.01.2014 16:43
Мързелив съм.
Ама много съм мързелив.
Преди години, когато създадох този блог, бях с намерение всяка седмица да правя обзор на написаното в блог.бг. Материал - бол. Всеки ден гигаглупости се изливаха и задушаваха малкото стойностни размисли, които потъваха в блатото на лепкавите "умности".
Ти ме изпревари и признавам, че си се справил по-добре, отколкото аз бих могъл.
Знаеш ли защо изобщо не започнах?
Не ми се разтваряха глави и да наливам вътре. Просто няма смисъл. Винаги ще се намерят тани или амброзии, или гинки, които няма как да разберат ясното послание. За съжаление преобладаващата част от населението на сайта си чеше егото, иначе би заспало от скука.
И докато се вихрят бури в чаши с вода, важните въпроси се подминават, сякаш всичко ни е наред, само визията на пишещите определя кой колко е истински.:)))

Липсваше ramone, както ти, така и десетки трайно оттеглили се .
цитирай
16. blondinkas4uk09 - Как се чувствам след като прочетох постинга ти и коментарите ли, ето така:
12.01.2014 18:39
:) :) :)
цитирай
17. hoho22hoho22 - Хубаво, ама
12.01.2014 21:00
много станахме критикуващите тук.
Къде са творците?
В блога в момента голяма част пишат глупости и почти също толкова голяма са тези които ги оплюват. Затова първите си измислят клонинги да си се хвалят и става панаира...
цитирай
18. christof - Рамоне,
12.01.2014 21:21
като стигнах до онази част за кича, дето публикувал някакви снимки от на майната си, без да пише откъде са, в първия момент си помислих, че става въпрос за мен, щото предният ми постинг е именно снимков, но после се сетих, че аз все пак съм драснал над тях коя откъде е, а и не се сещам да ме има мен самият там. Да не говорим за хайванчето ми. :-)
Иначе успях да разпозная само двама-трима от героите в постинга ти, но то е най-вероятно защото напоследък не влизам често тук и съм загубил форма, както се казва.
:-)
цитирай
19. blackpredator - Сванах Рамоне
12.01.2014 22:15
ramone написа:
Ти, приятелю, знаеш ли защо са го изяли? Не щото били гладни, а защото се възхищавали от него. Папуасите не ядяли всекиго, а само тези, които харесвали.

Изпапкали го суръФ, на суши.
И ти си спретнал от менталното си фугу /риба Балон, доколкото помня/, та спретнал си от Балона чудесно куши, деликатес за блоговите гастрономи...

Добре, че е Су...
Хай Су! :)
цитирай
20. susona - хай, блеки
12.01.2014 23:18
аз тва за фугуто бих го приела за комплимент
щото верно сичко изтръпна:))
иначе добре, че рамоне ритна стола
цитирай
21. blackpredator - хех Су, изтръпнало
13.01.2014 00:13
писал го след запой, когато главата е като изтръпнал крак.:))
к'во столче, опитва се да майстори гарота, ма не само за Кук-уфцете...

цитирай
22. tili - Благодаря за обзора!
13.01.2014 23:23
Нищо ново под блог небето. Освен някой нови имена (за мен) готови да се репчат из чуждите ловни полета.
Със здраве! :)
цитирай
23. susona - ...
14.01.2014 00:17
сори за участието
хората се разкриват в провокация
суетата се храни с одобрение и оценка
до определени изводи се достига
понякога
а дали не е и често всъщност
като ги изстрадаш
та в този смисъл
своеобразното ми участие си е съвсем по темата
вместо да се обяснява, по добре да се покаже
та така...
цитирай
24. ramone - Време е за финалните надписи.
14.01.2014 10:42
В ролите:

Борецът за социална справедливост.................kushel
Блоговият идиот.............................................chavdar01
Паунът...........................................................turbo4
Кичът.............................................................mileidi46
Гинка.............................................................Гинка, като самата себе си
Професорът....................................................gindev
Православният фундаменталист........................lyubomircholakov

КРАЙ
цитирай
25. ok3223 - А ти къде си, не си ли ...
15.01.2014 07:44
С това фантазе ЕГО, взело критични за нормален човек размери, да правиш квалификации на блогери, половината с капацитети много повече от твоя собствен. Не е ли много грандоманско.
НЕ ЧЕ, ТВОИТЕ КВАЛИФИКАЦИИ СА ЦЕННОСТ И ПРЕДСТАВЛЯВАТ НЯКАКЪВ ИНТЕРЕС, НО СА НАЙ - НАЙ МАЛКОТО НАХАЛНИ И ПРЕТЕНЦИОЗНО ГЛУПАВИ.
Ако си можел, и е имало какво да кажеш за, и на някои от тях, както посочва и уважаемата блогерка TANYA 7713, по уместно е било, да им го напишеш в техните блогове, и чак след това да обобщаваш... След като си видел техните реакции.
Сега приличащ на претенциозен и глупав грандоман - маниак.
цитирай
26. christof - Рамоне,
15.01.2014 17:17
след горния коментар, финалните надписи вече изглеждат така:

В ролите:

Борецът за социална справедливост.................kushel
Блоговият идиот.............................................chavdar01
Паунът...........................................................turbo4
Кичът.............................................................mileidi46
Гинка.............................................................Гинка, като самата себе си
Професорът....................................................gindev
Православният фундаменталист........................lyubomircholakov

Сценарист и режисьор......................................ок3223
КРАЙ
цитирай
27. vmir - Рядко изразително, картинно и живописно описание.
16.01.2014 10:32
С удоволствие бих си купил книга от теб, стига да отпечаташ такава. Също бих я препоръчвал, защото има какво да се научи от теб. Нямам идея с какво се занимаваш и как си изкарваш хляба, но умееш да пишеш добре и дано да имаш и желание за това.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ramone
Категория: Изкуство
Прочетен: 438145
Постинги: 92
Коментари: 870
Гласове: 772
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031