Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2010 07:49 - Без антракт
Автор: slavimirgenchev1953 Категория: Поезия   
Прочетен: 3428 Коментари: 16 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
За да видиш скачените чувства,
трябва
да гониш дивото.
Всичко, дето се случва
наужким,
някой ден става на живо.

Смешно е сам
да стигнеш върха
и да викаш от там за помощ;
най-много да доловиш смеха
от последния ред
в салона.

Ако въпросът ти не е цял,
отговорът също
ще е непълен.
И най-заслуженият медал
страда от двойно дъно.

Къде лъжата е по-голяма –
в живота или в поезията?
Има отговор
без измама:
където е по-полезна.

Нека се смеят в захлас
последните.
Нима има
последна истина?
Чехов нарекъл „Чайка” комедия.
А там последен
е изстрелът.




Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mirandolina - Хубаво е...
24.03.2010 09:27
Факт !:)))
цитирай
2. aqualia - Разтърсващо!
24.03.2010 09:50
Нека се смеят в захлас
последните.
Нима има
последна истина?
Чехов нарекъл „Чайка” комедия.
А там последен
е изстрелът.
цитирай
3. slavimirgenchev1953 - mirandolina
24.03.2010 10:57
mirandolina написа:
Факт !:)))


Балгодора ти! Хубав ден! )))
цитирай
4. slavimirgenchev1953 - aqualia -
24.03.2010 10:58
aqualia написа:
Нека се смеят в захлас
последните.
Нима има
последна истина?
Чехов нарекъл „Чайка” комедия.
А там последен
е изстрелът.


Дано поне поезията помогне на духа! )))
цитирай
5. divna8 - Много силно е написано... :)
24.03.2010 11:57
Четох го с душата, не с мисъл и не с поглед...
Рядко чета така, тук се случи! Благодаря...
:)
цитирай
6. анонимен - :))))))))))))
24.03.2010 12:57
Когато окачена в декорите пушка
вземе,че гръмне.
Добре е, ти да не си й на мушката,
а най-хубаво е -
жив да осъмнеш...

Поздрави! :)))))))
цитирай
7. slavimirgenchev1953 - 5. divna8
24.03.2010 13:54
divna8 написа:
Четох го с душата, не с мисъл и не с поглед...
Рядко чета така, тук се случи! Благодаря...
:)


радвам се, че си го прочела толкова дивно! )))
цитирай
8. slavimirgenchev1953 - Кире,
24.03.2010 13:54
starbuck69 написа:
Когато окачена в декорите пушка
вземе,че гръмне.
Добре е, ти да не си й на мушката,
а най-хубаво е -
жив да осъмнеш...

така е с пушките в Чеховите пиеси!

Поздрави! :)))))))

цитирай
9. kosara2008 - ехааааааааааааа !!!!
24.03.2010 15:04
връзката : смях -последно - истина - край - изстрел...

в тази аналогия,Слави ти просто си създал върховно произведение, малко ми е да кажа стихотворение за да не го сбръчкам, удивителное , благодаря ти ,Барде!

удоволствие ми е да чета това постижение в поетически ритъм!!!...

направо си разбивач!!!:)
цитирай
10. slavimirgenchev1953 - 9. kosara2008
24.03.2010 16:25
Благодаря ти, всъщност идеята идва от Гения Чехов; аз само го "преведох" за себе си ;))) и се радвам, че ти хареса.
цитирай
11. priqtel12 - Много ми хареса....
24.03.2010 20:33
Поздрав!
цитирай
12. slavimirgenchev1953 - priqtel121
24.03.2010 20:49
priqtel12 написа:
Поздрав!


благодаря за приятелския поздрав! Хубава вечер! )))
цитирай
13. veselinvalev - slavimirgenchev1953
25.03.2010 09:50
"Лъжовният" свят на литературата показва най-добре истините на живота. Защото е свят. И в двата смисъла. Когато поезията пресъздава театъра на живота ни - и в двата му смисъла, - аз мога само да се изправя от последния ред и да аплодирам неудържимо. Със сълзи на очи и възхита за изпълнението и за подареното ми неизмеримо естетическо удоволствие. В истинската пиеса и в истинската поезия окачената в тях пушка, винаги гръмва с красота и истината на истинската неподражаема мисъл. Отвъд антракта.
Поклон и аплаузи, Слави!
цитирай
14. slavimirgenchev1953 - Веско,
25.03.2010 10:11
veselinvalev написа:
"Лъжовният" свят на литературата показва най-добре истините на живота. Защото е свят. И в двата смисъла. Когато поезията пресъздава театъра на живота ни - и в двата му смисъла, - аз мога само да се изправя от последния ред и да аплодирам неудържимо. Със сълзи на очи и възхита за изпълнението и за подареното ми неизмеримо естетическо удоволствие. В истинската пиеса и в истинската поезия окачената в тях пушка, винаги гръмва с красота и истината на истинската неподражаема мисъл. Отвъд антракта.
Поклон и аплаузи, Слави!



понеже не съм се подмазвал на критиката нито преди, нито сега (доколкото има критика все още), та да ме "анализира" и "прославя" (ако има защо), не мога да не ти благодаря за проникновените тълкувания на моите скромни поезии.
И затова се радвам много, че ме "откриват" събратя по перо и съдба, отколкото "критици" от приятелски кръгове, в които стихоплети се възхваляват едни други и често-често се изкарват големи гении.

Бъди жив и здрав!
цитирай
15. veselinvalev - slavimirgenchev1953
25.03.2010 11:23
slavimirgenchev1953 написа:
veselinvalev написа:
"Лъжовният" свят на литературата показва най-добре истините на живота. Защото е свят. И в двата смисъла. Когато поезията пресъздава театъра на живота ни - и в двата му смисъла, - аз мога само да се изправя от последния ред и да аплодирам неудържимо. Със сълзи на очи и възхита за изпълнението и за подареното ми неизмеримо естетическо удоволствие. В истинската пиеса и в истинската поезия окачената в тях пушка, винаги гръмва с красота и истината на истинската неподражаема мисъл. Отвъд антракта.
Поклон и аплаузи, Слави!



понеже не съм се подмазвал на критиката нито преди, нито сега (доколкото има критика все още), та да ме "анализира" и "прославя" (ако има защо), не мога да не ти благодаря за проникновените тълкувания на моите скромни поезии.
И затова се радвам много, че ме "откриват" събратя по перо и съдба, отколкото "критици" от приятелски кръгове, в които стихоплети се възхваляват едни други и често-често се изкарват големи гении.

Бъди жив и здрав!


Всъщност, ти засягаш един въпрос, който и мен много ме е болял докато следях навремето "българския литературен живот". След изживяната погнуса от него заради преобладаващото лицемерие и слагачество на преобладаващата "клиторна критика" (терминът е мой), съм щастлив днес, че блоговото пространство дава възможност за директно общуване между читатели и създатели на литература. Аз съм един обикновен читател, Слави, - е, читател понякога с малко по литературоведско-изразни рефлексии (някои го броят за дефект), та щастие ми е, че мога да съм част от блоговото общуване и да изразявам непосредствено чистата си радост и възхита от литературните реалии, които ме карат да имам такива чувства и мисли и да съм свободен от литературния свят на утилитаризма, прагматизма и личната изгода. И дори си мисля, че някак си даже се вписвам в представите на собствения си свят за полезност, чрез ето тези твоя поетична фраза :

"Къде лъжата е по-голяма –
в живота или в поезията?
Има отговор
без измама:
където е по-полезна."

Без измама,
с приятелско намигване:
Веско
;-))))
цитирай
16. slavimirgenchev1953 - Много си прав!
25.03.2010 13:42
[quo
Една от причините да не издавам много книги (имам само три книжни и две електронни) е именно тази: защо да хабя хартия, като има интернет и който иска, може да прочете нещо от мен! И да оцени по достойнство.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: slavimirgenchev1953
Категория: Поезия
Прочетен: 5577825
Постинги: 1439
Коментари: 15766
Гласове: 52230
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031