Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.03.2010 09:06 - Кукерски празник
Автор: slavimirgenchev1953 Категория: Поезия   
Прочетен: 2098 Коментари: 8 Гласове:
14

Последна промяна: 30.03.2010 09:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Времето пак изпревари пътя,
осъмна гърнето 
с чужд похлупак.
Мнозина ловуват сега на мътно,
малцина разсейват дългия мрак.

Щом кукерството стане атракция,
зло и под замък
не спи дори.
Тъй е с игричките
на демокрация:
много плячка, плачка и грим.

Как да подемеш „Мила родино”,
развял избелелия трикольор,
щом и мутрите
слушат химна,
станали прави, и вият в хор?

Щатните кукери хващат лошите –
да си пият ичкията с тях.
За кокошкарите няма прошка,
за лъвовете – ни един хвакт*.

Може да гледаш, а да не видиш.
Дал Господ днеска зрящи слепци.
Бои се времето
от пирамидите.
А пирамидите – от крадци.


*sic

 



Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Приятелски поздрав!
30.03.2010 09:15
Бате Славе, предлагам кукерството да стане наш основен занаят и...поминък:)
Много зли духове, лами и лапачи има за изгонване....:))))))))))
цитирай
2. slavimirgenchev1953 - Кире,
30.03.2010 09:18
starbuck69 написа:
Бате Славе, предлагам кукерството да стане наш основен занаят и...поминък:)
Много зли духове, лами и лапачи има за изгонване....:))))))))))
,

Това е добра бизнес идея. Мутрите веднага ще ти я откраднат и ще те направят кукер на минимална заплата от сивата икономика ;)))
цитирай
3. yuliya2006 - Как да подемеш „Мила родино”, ра...
30.03.2010 09:44
Как да подемеш „Мила родино”,
развял избелелия трикольор,
щом и мутрите
слушат химна,
станали прави, и вият в хор?

СЛАВ, ОТНОВО БЕЗ КОМЕНТАР..ТИ КАЗВАШ ВСИЧКО!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
4. slavimirgenchev1953 - yuliya2006
30.03.2010 09:57
yuliya2006 написа:
Как да подемеш „Мила родино”,
развял избелелия трикольор,
щом и мутрите
слушат химна,
станали прави, и вият в хор?


Благодаря ти! Но нека не униваме - Бог вижда и ще съди според делата!
Светли празници ти желая!

СЛАВ, ОТНОВО БЕЗ КОМЕНТАР..ТИ КАЗВАШ ВСИЧКО!

С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ

цитирай
5. veselinvalev - slavimirgenchev1953
30.03.2010 10:52
Слави, аз като един "кукер" (нали съм от Ямбол) ще възразя на тезата ти. Кукерските танци са традиция още от времето на древните траки, един ден в годината маскирани мъже с хлопки, със сопи и танци да плашат и гонят злите духове. Сравнението, което си направил, ще ме прощаваш за откровеността, е обидно за традицията ни. Тези персонажи, които си описал нямат нищо общо с кукерството. Твоите персонажи са безродници-бандити, които насаждат злото, а не го гонят (за разлика от кукерите). Истинските кукерски празници, са наистина празници и голяма радост за хората. Това от личен опит ти го казвам, опит, който имам още от дете. А персонажите, които си описал, гонят истината и правдата от живота ни. И са всеки ден на власт. С управлението, с кражбите, с несправедливостта и престъпността, която възцаряват. И сред която и ние трябва да живеем. За съжаление.
Иначе поздрав за гражданската ти позиция. Но с метафората мисля, че този път си ударил не където трябва. За разлика от кукерите, от които и аз съм изяждал и някоя и друга тояга, но тя ме е правила радостен и шастлив, защото е била тояга на любовта, закачката, и веселата традиция на тракийския ни български карнавал.
цитирай
6. slavimirgenchev1953 - Веско, много ти благодаря
30.03.2010 11:00
veselinvalev написа:
Слави, аз като един "кукер" (нали съм от Ямбол) ще възразя на тезата ти. Кукерските танци са традиция още от времето на древните траки един ден в годината маскирани мъже с хлопки, със сопи и танци да плашат и гонят злите духове. Сравнението, което си направил, ще ме прощаваш за откровеността, е обидно за традициата ни. Тези персонажи, които си описал нямат нищо общо с кукерството. Твоите персонажи са безродници-бандити, които насаждат злото, а не го гонят (за разлика от кукерите). Истинските кукерски празници, са наистина празници и голяма радост за хората. Това от личен опит ти го казвам, опит, който имам още от дете. А персонажите, които си описал, гонят истината и правдата от живота ни. И са всеки ден на власт. С управлението, с кражбите, с несправедливостта и престъпността, която възцаряват. И сред която и ние трябва да живеем. За съжаление.
Иначе поздрав за гражданската ти позиция. Но с метафората мисля, че този път си ударил не където трябва. За разлика от кукерите, от които и аз съм изяждал и някоя и друга тояга, но тя ме е правила радостен и шастлив, защото е била тояга на любовта, закачката, и веселата традиция на тракийския ни български карнавал.


за откровения коментар. Но ако бях сложил стихотворението в раздел "Забавление", сигурно щеше да усетиш иронията; разбира се, че не подигравам самото кукерство. Опазил ме Бог!
Иронията ми е и за това, че понякога превръщаме традицията в бизнес, както се случва с много други свети неща.
цитирай
7. veselinvalev - slavimirgenchev1953
30.03.2010 11:42
slavimirgenchev1953 написа:
veselinvalev написа:
Слави, аз като един "кукер" (нали съм от Ямбол) ще възразя на тезата ти. Кукерските танци са традиция още от времето на древните траки един ден в годината маскирани мъже с хлопки, със сопи и танци да плашат и гонят злите духове. Сравнението, което си направил, ще ме прощаваш за откровеността, е обидно за традициата ни. Тези персонажи, които си описал нямат нищо общо с кукерството. Твоите персонажи са безродници-бандити, които насаждат злото, а не го гонят (за разлика от кукерите). Истинските кукерски празници, са наистина празници и голяма радост за хората. Това от личен опит ти го казвам, опит, който имам още от дете. А персонажите, които си описал, гонят истината и правдата от живота ни. И са всеки ден на власт. С управлението, с кражбите, с несправедливостта и престъпността, която възцаряват. И сред която и ние трябва да живеем. За съжаление.
Иначе поздрав за гражданската ти позиция. Но с метафората мисля, че този път си ударил не където трябва. За разлика от кукерите, от които и аз съм изяждал и някоя и друга тояга, но тя ме е правила радостен и шастлив, защото е била тояга на любовта, закачката, и веселата традиция на тракийския ни български карнавал.


за откровения комент. Но ако бях сложил стихотворението в раздел "Забавление", сигурно щеше да усетиш иронията; разбира се, че не подигравам самото кукерство. Опазил ме Бог!
Иронията ми е и за това, че понякога превръщаме традицията в бизнес, както се случва с много други свети неща.


Аз, Слави, съм имал и забавни моменти по кукеров ден в селото на дядо ми Веселиново. Тъй като тук бях повече гост, защото живеехме в Ямбол, и само лятото предимно гостувах за по-дълго на дядо и баба, та февруари месец по кукеров ден ми се е случвало кукер да се засили много агресивно към мен тръскайки хлопки и замахвайки със сопа, но вместо да ме удари той идва и започва да ме прегръща. И нали щото маскирани, аз го познавам вече по гласа,чак като ми каже например: "Бат Весо, как ще те ударя, ти си хубав човек, сърце не ми дава". А, викам му, Пламене, я ми тегли една хубава тояга за здраве, хич недей да ме жалиш. Та беше весело и много забавно. Имам и по-екшън спомени от един кукеров ден в Стралджа. Тогава един беше доста агресивен, отдели се от другите и се опита да ме поналожи мен непознатия гостенин (бях на възраст ученик в техникум по онова време,), та аз се поядосах малко и го хванах за гуглата да му сваля маската, ама тя беше вързана за шията му, та го търкалях известно време по земята дърпайки го за гуглата, накрая му изтръгнах сопата от ръцете, и му викам, ха сега ела да пием по едно вино, щото нямаш избор, сопата ти е у мен, - и влязохме при хората на които бях на гости там, та този кукер си заряза кукерството за известно време и пихме с него вино и се веселихме с другите приятели заедно. Много весели истории.
цитирай
8. slavimirgenchev1953 - Веско,
30.03.2010 13:41
[quote=veselin"Забавление", сигурно щеше да усетиш иронията; разбира се, че не подигравам самото кукерство. Опазил ме Бог!
Иронията ми е и за това, че понякога превръщаме традицията в бизнес, както се случва с много други свети неща.
[/quote]

Следващия път, братко, трябва да направиш снимки и постинг да напишеш, за да видим и почувстваме тази атмосфера.
Много готина история, то си е сюжет за малък разказ, каквито ти умееш да пишеш.


А
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: slavimirgenchev1953
Категория: Поезия
Прочетен: 5583187
Постинги: 1439
Коментари: 15766
Гласове: 52239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031