Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2010 09:45 - Писане на поезия
Автор: slavimirgenchev1953 Категория: Поезия   
Прочетен: 3429 Коментари: 14 Гласове:
30

Последна промяна: 03.04.2019 21:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ooooooooooooooooooo



Гласувай:
30



1. veselinvalev - Тя е.
29.04.2010 11:53
Така е, Слави, българската поезия е най-голямото ни духовно постижение. И като читатели. Щастието ни дори да се докоснем до нея, е неизмеримо. Защото тя не е просто мъдрост и езикова радост в едно. А е това, което ти си формулирал - Живот. "Във вените й тече кръв." Както са думите на Спасителя - "Аз съм и Пътя и Истината и Живота." Това е българската класическа поезия - Спасител. Във всичките и (и съвременни) саможертви за нашето спасение.
цитирай
2. slavimirgenchev1953 - Така е, Веско, за всички
29.04.2010 12:03
veselinvalev написа:
Така е, Слави, българската поезия е най-голямото ни духовно постижение. И като читатели. Щастието ни дори да се докоснем до нея, е неизмеримо. Защото тя не е просто мъдрост и езикова радост в едно. А е това, което ти си формулирал - Живот. "Във вените й тече кръв." Както са думите на Спасителя - "Аз съм и Пътя и Истината и Живота." Това е българската класическа поезия - Спасител. Във всичките и (и съвременни) саможертви за нашето спасение.



които имат пиетет към Нея и я четат като Откровение.
Бъди здрав!
цитирай
3. valer1961 - Не е ...
29.04.2010 18:39
Не е сладко без одраскване,че даже и раздиране-така сме загрубели днес,че някоя
и друга капка кръв е полезно да се раздели с тялото ни.Снощи препрочитах Димитър
Бояджиев/не е точен пример за класик,но.../ и му се присмях,замислих се,наплясках
се наум и разбрах за стотен път,че не само изказът е важен,но и съдържанието...
А при тях съдържание да искаш...Поздрави,поете!
цитирай
4. анонимен - aNELIa
29.04.2010 18:45
Да! Тя е спасение, откровение, духовна светлина и живот.
И много повече...
цитирай
5. slavimirgenchev1953 - - aNELIa
29.04.2010 18:46
анонимен написа:
Да! Тя е спасение, откровение, духовна светлина и живот.
И много повече...


Всъщност да - и още повече....
цитирай
6. slavimirgenchev1953 - valer1961 - Не е ...
29.04.2010 18:50
valer1961 написа:
Не е сладко без одраскване,че даже и раздиране-така сме загрубели днес,че някоя
и друга капка кръв е полезно да се раздели с тялото ни.Снощи препрочитах Димитър
Бояджиев/не е точен пример за класик,но.../ и му се присмях,замислих се,наплясках
се наум и разбрах за стотен път,че не само изказът е важен,но и съдържанието...
А при тях съдържание да искаш...Поздрави,поете!



"Все така съм тъжен, Люсиен..." - това, братко, е велико стихотворение.
цитирай
7. valer1961 - Не е сладко без одраскване, че даже и ...
29.04.2010 19:06
slavimirgenchev1953 написа:
valer1961 написа:
Не е сладко без одраскване,че даже и раздиране-така сме загрубели днес,че някоя
и друга капка кръв е полезно да се раздели с тялото ни.Снощи препрочитах Димитър
Бояджиев/не е точен пример за класик,но.../ и му се присмях,замислих се,наплясках
се наум и разбрах за стотен път,че не само изказът е важен,но и съдържанието...
А при тях съдържание да искаш...Поздрави,поете!



"Все така съм тъжен, Люсиен..." - това, братко, е велико стихотворение.

Да,уж "писмо",а живо,жарко,та чак пари...та за тези рани говорех де...
цитирай
8. milamam - Все по-малко ще са тези, които ще ...
29.04.2010 22:06
Все по-малко ще са тези, които ще знаят що е това - българска поезия.
"...И не за да й благодарим
и да й ръкопляскаме,
а на Върха
да се изкачим
без нито едно одраскване..."
Прекалено е сложно за разбиране, а що е то българин - още повече :)))

п.п. Я пиши за Еминем - знаеш ли колко коментари ще има или за някой холивудски актьор - примерно, че Сандра Бълог си има бебе, а ти поезия и то не каква да е, а то - българска...
цитирай
9. slavimirgenchev1953 - Без такива рани
30.04.2010 14:24
valer1961 написа:
slavimirgenchev1953 написа:
valer1961 написа:
Не е сладко без одраскване,че даже и раздиране-така сме загрубели днес,че някоя
и друга капка кръв е полезно да се раздели с тялото ни.Снощи препрочитах Димитър
Бояджиев/не е точен пример за класик,но.../ и му се присмях,замислих се,наплясках
се наум и разбрах за стотен път,че не само изказът е важен,но и съдържанието...
А при тях съдържание да искаш...Поздрави,поете!



"Все така съм тъжен, Люсиен..." - това, братко, е велико стихотворение.

Да,уж "писмо",а живо,жарко,та чак пари...та за тези рани говорех де...



нищо не става. Това имах предвид - че днешните хора имаме възможност да изкачим като читатели върховете на поезията, покорени с много рани, болка и смърт, ей така, на готово, без да си изпатим, като на разходка.
цитирай
10. slavimirgenchev1953 - milamam -
30.04.2010 14:26
milamam написа:
Все по-малко ще са тези, които ще знаят що е това - българска поезия.
"...И не за да й благодарим
и да й ръкопляскаме,
а на Върха
да се изкачим
без нито едно одраскване..."
Прекалено е сложно за разбиране, а що е то българин - още повече :)))

п.п. Я пиши за Еминем - знаеш ли колко коментари ще има или за някой холивудски актьор - примерно, че Сандра Бълог си има бебе, а ти поезия и то не каква да е, а то - българска...


Вярно е, че сладниковостта ни залива. Но има и - може да са малко, но ги има - четящи и пишещи хубава българска поезия. Познавам мнозина.
цитирай
11. aqualia - Хубавата поезия е нашата...
01.05.2010 08:02
твърдя това, защото имаме много отлични поети, нежни, чувствени, мъдри, силни, огнени..., дори и класическата ни проза е поетична... Поздрави за великолепния стих!
цитирай
12. slavimirgenchev1953 - aqualia -
02.05.2010 07:32
aqualia написа:
твърдя това, защото имаме много отлични поети, нежни, чувствени, мъдри, силни, огнени..., дори и класическата ни проза е поетична... Поздрави за великолепния стих!


Езикът ни е много богат и може да изрази всичко. Това също е много важно. Поетите и писателите преди нас имат голяма заслуга той да звучи така.
Поздрави!
цитирай
13. bizcocho - "без нито едно одраскване. ...
02.05.2010 18:11
"без нито едно одраскване." - трудно, но... нека си драска. Нали драсването е усещане за докосване, а това е и целта и', за да е "жива", за да "диша"...
"Мъртвата" поезия не достига/не докосва/.
цитирай
14. slavimirgenchev1953 - bizcocho - "без нито едно одраскване. ...
03.05.2010 08:16
bizcocho написа:
"без нито едно одраскване." - трудно, но... нека си драска. Нали драсването е усещане за докосване, а това е и целта и', за да е "жива", за да "диша"...
"Мъртвата" поезия не достига/не докосва/.


Всъщност искам да кажа, че - подобно на Иисус, който вместо човеците бе разпнат, умря и възкръсна - така и големие поети вече са покорили високите върхове на поезията и ние, четейки ги само, ги изкачваме без риск.
Те са се "одарсквали" вместо нас.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: slavimirgenchev1953
Категория: Поезия
Прочетен: 5582719
Постинги: 1439
Коментари: 15766
Гласове: 52239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031