Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2011 10:48 - Квит
Автор: slavimirgenchev1953 Категория: Поезия   
Прочетен: 8758 Коментари: 42 Гласове:
82


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
За да можем днес
да се възвисим,
значи друг
е опъвал каиша.
И пътят
не го е отвел до Рим,
а го погубил.
Подобно Димчо.

Книжките славят всяка
луда глава, 
да падне дръзнала -
било подвиг...
Но дали е добро за човека това,
което е добре
за народа?

Имало някога върхове
и мъже,
дето гинели
със смърт юнашка.
Друго време е -
с дълго въже,
по-засукано
                  от демокрация.

Знам оръжия,
осветени от идеал;
тежко на оня, който ги вдига!
Не е важно
колко си преживял -
свобода и любов
никога не достигат.

Но да хлопаш
по отворените врати
и да чупиш
стените с глава
си струва:
истински
може да се плати
само което не се купува.
 



Гласувай:
83



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aqualia - Абсолютно вярно е...А те, управниците, които ни манипулират...
27.01.2011 11:14
А те, управниците, които ни манипулират разчитат именно на това...
казано в друго твое стихотворение.

"Никой, който е страдал истински,
не чака аплодисменти."

Позволявам си да те цитирам!
Извини ме и за обратния прочит. С уважение.
Поздрави!
цитирай
2. slavimirgenchev1953 - Благодаря, Лили! Днес много врати са широко отворени, за да ... не се получи нищо в крайна сметка.
27.01.2011 11:26
aqualia написа:
А те, управниците, които ни манипулират разчитат именно на това...
казано в друго твое стихотворение.

"Никой, който е страдал истински,
не чака аплодисменти."

Позволявам си да те цитирам!
Извини ме и за обратния прочит. С уважение.
Поздрави!

цитирай
3. galenav - Стра- хот - но!!!
27.01.2011 11:36
Възхищавам се на честното ти и талантливо слово.
Сега чета и си мисля - тук е дописана цяла ценностна система:
Но стига ми тая награда
Дакаже нявга народа...
И понеже:

Друго време е -
с дълго въже,
по-засукано
от демокрация

трябваше някой да попита:
Но дали е добро за човека това,
което е добре
за народа?

Увлякох се. Но се вълнувам.
цитирай
4. muhaninja - :)))
27.01.2011 11:49
Твърдо съм "за" "оръжията,осветени от идеал" ! ЧЕ от това засукано въже на демокрацията, Свобода и Любов някак си не достигат ;))))))))
цитирай
5. slavimirgenchev1953 - Благодаря, Галя! Радвам се, че те "увлякох". Защото умееш да "осветляваш" като талантлив поет и читател. )))
27.01.2011 11:50
galenav написа:
Възхищавам се на честното ти и талантливо слово.
Сега чета и си мисля - тук е дописана цяла ценностна система:
Но стига ми тая награда
Дакаже нявга народа...
И понеже:

Друго време е -
с дълго въже,
по-засукано
от демокрация

трябваше някой да попита:
Но дали е добро за човека това,
което е добре
за народа?

Увлякох се. Но се вълнувам.

цитирай
6. slavimirgenchev1953 - Не знам, братко. Често съм се борил за каузи, а някои хора просто са се възползвали, за да "си оправят положението".
27.01.2011 11:58
muhaninja написа:
Твърдо съм "за" "оръжията,осветени от идеал" ! ЧЕ от това засукано въже на демокрацията, Свобода и Любов някак си не достигат ;))))))))


"Накрая на сцената
тълпите идат
и правят идеите за кашмер."
цитирай
7. alhimik1 - е не всичко отива на вятъра, но си прав: това което се нрави на народа...не е за луди глави ;(
27.01.2011 12:34
"истински
може да се плати
само което не се купува."

Защото е безценно...

николаанков49 )))

цитирай
8. slavimirgenchev1953 - Прав си, не отива на вятъра: чрез лудите глави и ние се извисяваме.
27.01.2011 13:18
alhimik1 написа:
"истински
може да се плати
само което не се купува."

Защото е безценно...

николаанков49 )))


цитирай
9. tili - Това е истината,
27.01.2011 13:43
другото е вятър и мъгла!
"истински
може да се плати
само което не се купува."

цитирай
10. slavimirgenchev1953 - ;))) Кратко и ясно! Поздрави!
27.01.2011 13:47
tili написа:
другото е вятър и мъгла!
"истински
може да се плати
само което не се купува."


цитирай
11. sande - Прав си, Поете, а хубавата поанта идва накрая на мястото си ..
27.01.2011 14:48
"... първите паднаха в кърви... "

А после идват други "първи".

Поздрави!
цитирай
12. slavimirgenchev1953 - "И няма край, и няма край нашир и длъж" ;)))
27.01.2011 14:51
sande написа:
"... първите паднаха в кърви... "

А после идват други "първи".

Поздрави!

цитирай
13. mirandolina - Никога не достигат...
27.01.2011 17:14
Свободата и Любовта ! Особенно ... второто !:)))
цитирай
14. slavimirgenchev1953 - Така е, колкото повече - толкова повече не достига )))
27.01.2011 17:25
mirandolina написа:
Свободата и Любовта ! Особенно ... второто !:)))

цитирай
15. petgen - Умник, майстор, Поет!
27.01.2011 18:09
може да се плати
само което не се купува.
цитирай
16. slavimirgenchev1953 - Неволята учи ;)))
27.01.2011 18:10
petgen написа:
може да се плати
само което не се купува.

цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - Здравей Слави! Моят глас "против" е ЗА! Взимам си го в блогрола.
27.01.2011 18:57
Благодаря ти за стиха! Никога не трябва да забравяме това:

"Знам оръжия,
осветени от идеал;
тежко на оня, който ги вдига!"

И най-вече това:

"За да можем днес
да се възвисим,
значи друг
е опъвал каиша.
И пътят
не го е отвел до Рим,
а го погубил.
Подобно Димчо."

Няма нищо даром. Няма подарена свобода. Някой я е отвоювал за нас. "Опъвал е каиша"... Истински я е платил. Поздрави и хубава вечер!
цитирай
18. slavimirgenchev1953 - Наде, такива светли примери имаме, че можем и трябва поне малко да си възвисим и ние!
27.01.2011 19:59
malchaniaotnadejda7 написа:
Благодаря ти за стиха! Никога не трябва да забравяме това:

"Знам оръжия,
осветени от идеал;
тежко на оня, който ги вдига!"

И най-вече това:

"За да можем днес
да се възвисим,
значи друг
е опъвал каиша.
И пътят
не го е отвел до Рим,
а го погубил.
Подобно Димчо."

Няма нищо даром. Няма подарена свобода. Някой я е отвоювал за нас. Истински я е платил... Поздрави и хубава вечер!

цитирай
19. bizcocho - Лошото е, че за да си бъдем ние ни п...
27.01.2011 20:34
Лошото е, че за да си бъдем ние ни принуждават да плащаме с години от живота си...
цитирай
20. nicodima - Не! Не е : ))...
27.01.2011 20:43
Но дали е добро за човека това,
което е добре
за народа?

Ти се съмняваш, аз съм сигурна : )...
Поздрави!
цитирай
21. slavimirgenchev1953 - Женя, винаги има предизвикателства, едни или други. Няма как да бъдем други, ако искаме да се съхраним.
27.01.2011 20:45
bizcocho написа:
Лошото е, че за да си бъдем ние ни принуждават да плащаме с години от живота си...

цитирай
22. slavimirgenchev1953 - Съмнявам се, но съм сигурен! )))
27.01.2011 20:45
nicodima написа:
Но дали е добро за човека това,
което е добре
за народа?

Ти се съмняваш, аз съм сигурна : )...
Поздрави!

цитирай
23. 4aiotgluhar4e - Казал си житейски истини, Маестро, ...
27.01.2011 23:40
Казал си житейски истини, Маестро, и хората тях коментират. Аз благодаря за прекрасния стих! Не е шега работа да направиш от живота изкуство. Хеле пък от нашия живот...
цитирай
24. slavimirgenchev1953 - Благодаря, много си мила и точна! "..да направиш от живота изкуство." - това ми се
28.01.2011 05:56
4aiotgluhar4e написа:
Казал си житейски истини, Маестро, и хората тях коментират. Аз благодаря за прекрасния стих! Не е шега работа да направиш от живота изкуство. Хеле пък от нашия живот...


иска - ни повече, ни по-малко! )))
цитирай
25. bachym - :)
28.01.2011 09:23
http://www.youtube.com/watch?v=SxLj4Vl5H8Q
цитирай
26. slavimirgenchev1953 - Първите трябва да бъдат квит! )))
28.01.2011 09:37
bachym написа:
http://www.youtube.com/watch?v=SxLj4Vl5H8Q

цитирай
27. makont - Пак е пълно с мъдрост,
28.01.2011 13:02
обикновено на възвисяващите се, наистина "някой друг име опъвал каиша", този, който го може, няма нужда от извисяване, или го прави, или не. Онзи, които вдига оръжието не търси благодарност, той е себе си и се раздава до край. Отново благодаря за мъдростта. Хубав петъчен ден!
цитирай
28. slavimirgenchev1953 - Благодаря, маконт! Радвам се, че ти хареса! Хубав ден и на теб! )))
28.01.2011 13:25
makont написа:
обикновено на възвисяващите се, наистина "някой друг име опъвал каиша", този, който го може, няма нужда от извисяване, или го прави, или не. Онзи, които вдига оръжието не търси благодарност, той е себе си и се раздава до край. Отново благодаря за мъдростта. Хубав петъчен ден!

цитирай
29. evrazol - От вчера ме мъчи поредното ти прозрение
28.01.2011 15:43
Книжките славят всяка
луда глава,
да падне дръзнала -
било подвиг...
Но дали е добро за човека това,
което е добре
за народа?

Подвига, подвига ми се забоде в съзнанието. Ако онова, което е добро за народа не е винаги добро за човека, то онова което е добро за човека, винаги е добро за народа. До тук - добре. Ама "подвига". Едва ли героите една сутрин поглеждат в тевтера с ангажименти / или в органайзера, както е модерно/ и откриват че днес е време за подвиг. Онези, които почитаме като стойностни личности, просто са следвали себе си, май. А ние сме ги героизирали после. Как иначе да си обясня относителната равностойност, които имат в съзнанието ми Левски и Кольо Фичето. Живели в една и съща мрачна епоха, всеки по своя си начин.
цитирай
30. анонимен - капито
28.01.2011 18:52
мен пък и до Рим ме доведе, да му се не види и пътя :(
от тук ще вдигам оръжие аз!
Браво, Истински!
цитирай
31. slavimirgenchev1953 - Всъщност иронията е не към подвига, защото тези хора просто са постъпвали досотйно,
28.01.2011 22:43
evrazol написа:
Книжките славят всяка
луда глава,
да падне дръзнала -
било подвиг...
Но дали е добро за човека това,
което е добре
за народа?

Подвига, подвига ми се забоде в съзнанието. Ако онова, което е добро за народа не е винаги добро за човека, то онова което е добро за човека, винаги е добро за народа. До тук - добре. Ама "подвига". Едва ли героите една сутрин поглеждат в тевтера с ангажименти / или в органайзера, както е модерно/ и откриват че днес е време за подвиг. Онези, които почитаме като стойностни личности, просто са следвали себе си, май. А ние сме ги героизирали после. Как иначе да си обясня относителната равностойност, които имат в съзнанието ми Левски и Кольо Фичето. Живели в една и съща мрачна епоха, всеки по своя си начин.



а към книжките, в които са опеделяни така. Знаеш каква е съдбата на Ботевите четници и как са били предавани. "А аз съм тръгнал народ да освобождавам!", възклива Войводата на път към Околчица, когато овчар поискал да му платят сиренето и хляба. "Народе????" и четирите въпросителни от тефтерчмето на Левски сигурно повече са те измъчвали.
"Народ" е обтекаемо понятие. Най-разпространено е изказването как властта трябвало да направи така, щото на народа да му е добре. Но дали това е наистина добро? Аз правя разлика между добруването и Доброто.
цитирай
32. slavimirgenchev1953 - Като знам, че не си от много Убаво там, а каиш и ти опъваш, "прощавам" ти, че си в Рим.
28.01.2011 22:46
анонимен написа:
мен пък и до Рим ме доведе, да му се не види и пътя :(
от тук ще вдигам оръжие аз!
Браво, Истински!


Обаче не казавй, че си виждала и папата, щото .... не знам ;)))
цитирай
33. ili4e - Поздравления, Слави!
29.01.2011 11:20
истински
може да се плати
само което не се купува.

..това, според мен, също е идеал...На мен ми се чини, че истински плащаме днес и това, което не струва (пет пари)..
Прошка, за прозаистичното отклонение:-)
цитирай
34. slavimirgenchev1953 - Буквално погледнато, е така. Всъщност истински цени няма - винаги нещо там е лъжливо.
29.01.2011 21:28
ili4e написа:
истински
може да се плати
само което не се купува.

..това, според мен, също е идеал...На мен ми се чини, че истински плащаме днес и това, което не струва (пет пари)..
Прошка, за прозаистичното отклонение:-)


Докато за някоя духовна ценност трябва да жертваш нещо - и тогава "цената" е горе-долу тъждествена.
Благодаря, че се отби, Илиана! )))
цитирай
35. vladun - !!!
29.01.2011 21:49
Емоционелен, много добре балансиран запомнящ се стих!
Поздрави!
цитирай
36. slavimirgenchev1953 - Благодаря, колега! Поздрави и от мен! )))
29.01.2011 22:11
vladun написа:
Емоционелен, много добре балансиран запомнящ се стих!
Поздрави!

цитирай
37. rotazia - Обичам този начин на писане!
30.01.2011 12:16
И на мен ми е любим!!! Да няма И половин човек да не те е разбрал!!!! Такава поезия харесвам, да си открил отдавна истините за нещата, но тя да ти ги доразкрие! Моето уважение,Слави, хубав ден от мен!
цитирай
38. slavimirgenchev1953 - Благодаря! Хубав ден и на теб, ротация! )))
30.01.2011 13:17
rotazia написа:
И на мен ми е любим!!! Да няма И половин човек да не те е разбрал!!!! Такава поезия харесвам, да си открил отдавна истините за нещата, но тя да ти ги доразкрие! Моето уважение,Слави, хубав ден от мен!

цитирай
39. priqtel12 - Да
01.02.2011 21:30
"истински
може да се плати
само което не се купува."
Поредния мъдър и реалистичен стих!
Поздрави!
цитирай
40. slavimirgenchev1953 - Благодаря, ти си истински приятел! )))) Хубав ден от мен!
02.02.2011 06:42
priqtel12 написа:
"истински
може да се плати
само което не се купува."
Поредния мъдър и реалистичен стих!
Поздрави!

цитирай
41. barona40 - Доблест и извисена чест. Това пронизва целия стих.
02.02.2011 12:24
Много добра поезия и позиция, Слави. Барона
цитирай
42. slavimirgenchev1953 - Благодаря, Бароне! )))
02.02.2011 12:56
barona40 написа:
Много добра поезия и позиция, Слави. Барона

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: slavimirgenchev1953
Категория: Поезия
Прочетен: 5582611
Постинги: 1439
Коментари: 15766
Гласове: 52239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031