Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2012 08:34 - Екскурзовод
Автор: slavimirgenchev1953 Категория: Поезия   
Прочетен: 2538 Коментари: 6 Гласове:
16

Последна промяна: 09.05.2012 16:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
imageimageimageimage

imageimageimageimage

imageimageimageimage

imageimageimageimage

От върха на Рахат тепе,
от духа на Стария Пловдив
между време, земя и небе
ти по другия път ме водиш. 

Рухват крепостните стени,
за да минем с победни стъпки
сред шпалир от нощи и дни
на безчет животи и смърти.

Охка старият калдъръм.
Пъшкат грохнали стари къщи.
Тъне гръцката църква в сън.
И нелепо
пирува кръчмата.

Синьо гущерче като лъч
между камъните се шмугва.
Рой видения изведнъж
се разбягват.
И нищо друго.

Невъзможно е да ги спрем.
Аз опитвам с наивна дързост,
но остава опашка в мен —
същината ми се изплъзва.

Слушай времето как тече.
Зад руините търпеливо
ври това панаирно градче,
но реката му го отмива.

Виж, последният ни живот
чак до хълбока е нагазил.
Трябва бързо да търсим брод,
да го стигнем,
да го обяздим.

Ако още стоим така,
ще се случи и с него страшното:
да протегнем с копнеж ръка,
а да хванем
само опашката.






---------------------------------------------------
 http://slavimirgenchev.info/?p=2105


Тагове:   екскурзовод,


Гласувай:
16



1. makont - Очевидно Пловдив те е заредил
09.05.2012 10:20
с много чувство. Не мога да оценя професионално твоята поетична изповед, но емоционално ми подейства много добре, някак си и мен ме завладя еуфорията, уж философски и навеждаща към размисъл, а всъщност те кара да се усмихнеш. Е, усмихвам се и се хващам за работа! Поздрави и лек ден!
цитирай
2. palisandar - Калдъръми, лилаво-опашати гли...
09.05.2012 10:36
Калдъръми,
лилаво-опашати глицинии,
ленива река,
няколко зелени хълма,
отпечатък от римски сандали.
И време.
Дремещо в пукнатините
на каменни зидове.

–––––––––––––
Пррривет, Слав ! :)

цитирай
3. slavimirgenchev1953 - Е това е висока оценка - щом ти е подействало, значи съм ти "прехвърлил" малко от заряда! Хубав ден и на теб!
09.05.2012 10:44
makont написа:
с много чувство. Не мога да оценя професионално твоята поетична изповед, но емоционално ми подейства много добре, някак си и мен ме завладя еуфорията, уж философски и навеждаща към размисъл, а всъщност те кара да се усмихнеш. Е, усмихвам се и се хващам за работа! Поздрави и лек ден!

цитирай
4. slavimirgenchev1953 - Твоята образност е много пластична. Видях как гущерчето на времето се шмугва сред зидовете. ;)))
09.05.2012 10:45
palisandar написа:
Калдъръми,
лилаво-опашати глицинии,
ленива река,
няколко зелени хълма,
отпечатък от римски сандали.
И време.
Дремещо в пукнатините
на каменни зидове.

–––––––––––––
Пррривет, Слав ! :)


цитирай
5. martiniki - Ново стихотворение?
09.05.2012 15:54
Не помня да съм го чела. Много ми хареса гущерчето, което пробягва от началото до края му...

Аз опитвам с наивна дързост,
но остава опашка в мен —
същината ми се изплъзва...

( Колко често се случва така,
живот, нищо толкова страшно -
уж държим го здраво в ръка,
а останала в нея опашката...)

Ей, много ми допадна това сравнение - находка. Животът като гущер! Как ни се изплъзва само - кога погледнеш - една опашка в ръката ти;)
цитирай
6. slavimirgenchev1953 - Не е ново, но сега чак го качвам в блога. Бях го изпуснал.... ))))
09.05.2012 16:54
martiniki написа:
Не помня да съм го чела. много ми хареса гущерчето, което пробягва от началото до края му...

Аз опитвам с наивна дързост,
но остава опашка в мен —
същината ми се изплъзва...

( Колко често се случва така,
живот, нищо толкова страшно -
уж държим го здраво в ръка,
а останала в нея опашката...)

Ей, много ми допадна това сравнение - находка. Животът като гущер! Как ни се изплъзва само - кога погледнеш = една опашка в ръката ти;)

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: slavimirgenchev1953
Категория: Поезия
Прочетен: 5603651
Постинги: 1439
Коментари: 15766
Гласове: 52264
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930